Cu copiii la cort, la mare – ghidul începătorului

Și am făcut-o și p’asta, că mie dacă îmi intră ceva în cap nu prea iese cu una cu două, nici măcar daca consortul zice „ești nebună, mergi singură”.

Cum ne-am organizat, ce am ales și mai ales de ce, cum a fost campingul și ce aș face diferit în cele de mai jos.

1 LOCAȚIE

Fiind prima oară cu cortul și cu 2 copii mici (bașca 3, căci am racolat și o parte din fini cu noi) am exclus din start locații exotice, sălbatice, de genul „sex on the beach, pipi în boscheți”, și am cercetat printre cunoștințe și pe internet campinguri.

Am ales GPM Năvodari pentru următoarele motive:

• era aproape, fără multă bătaie de cap cu traficul pe podul la Agigea sau între stațiuni (mergând fix peste weekend);
  • avea dotările pe care mi le doream: restaurant propriu cu mâncare ok testată de prieteni, magazin alimentar, curent electric, spațiu mare, loc de joacă, plajă și copaci.

Ce mi-a plăcut:

• personal amabil;
  • umbră multă;
  • WC și chiuvetă de copii;
  • wc-uri multe, nu trebuie sa mergi prea mult cu copiii riscând să scape pe ei;
  • dușuri suficiente, adică nu am stat la coadă;
  • tomberoanele de gunoi se golesc des;
  • mâncare bună;
  • preț overall decent;
  • prize disponibile pentru telefoane la restaurant sau baie – da, unii păzeau wc-ul :));

Ce NU mi-a plăcut:

• am nimerit o perioadă în care gard în gard se desfășura festivalul Sunwaves. Mulți clienți de pe acolo nu au prea nimerit WC-urile sau au avut explozii pe acolo și, din nefericire, wc-urile nu au fost curățate până am plecat; le văzusem before and after gen;
  • la toalete și la dușuri multe minusuri legate de curățenie și de instalații, capete duș lipsă, robinete lipsă sau defecte, uși care nu se închideau;
  • deși toberoanele de gunoi se golesc des, sacii de gunoi nu, iar iarba nu a fost curățată niciodată în 4 zile; pe jos găseai deci resturi de mâncare, mucuri de țigară și chiar cioburi;
  • preț indecent la curent – 16lei/zi;
  • wifi slab.

Citind acum câte nu mi-au plăcut, am un conflict interior, legat de faptul că am rămas cu un gust bun totuși și cu ideea ca vom reveni chiar și așa…

2 BAGAJE

Am plecat eu cu 2 copii și o mașină plină, la picioare, pe bancheta, pe scaunul mortului, peste tot lucruri, lucrușoare.

Cort – am ales un 2 seconds de 3 persoane la 280 lei, din decathlon, din următoarele motive:

• rezonabil ca preț;
  • spațios;
  • ușor de montat;
  • fără să ocupe foarte mult spațiu în jurul lui – deci mai ușor de încadrat în spațiu;

Am fost mulțumită de el, însă v-aș sfătui să luați unul cu spațiu de bagaje. Dacă nu aveam mașina lângă cort, nu știu cum făceam, întrucât nu aveau loc toate pe lângă noi.

Extra am luat cuie pentru nisip la 27 lei, dar am văzut oameni folosind cuie normale fără probleme. Adevărat că nu ne-a prea bătut vântul, deci încă nu știu dacă au fost o achiziție necesară sau un moft. De data asta au fost utile, pentru că am putut să le împrumut pe cele originale, întrucât eu eram acoperită.

Somn:

• saltea gonflabilă dublă, pe care o avem de mai mulți ani, acoperită cu o păturică,
  • am cărat perne (uitând că salteaua are 2 perne mici gonflabile) – data viitoare nu mai iau decât gonflabile;
  • un sac de dormit cu care ne-am învelit noaptea. Nu le-am luat copiilor saci din motive de buget, pentru că nu mă aștept oricum ca ei să stea locului în sac, dar și pentru că nu am considerat că va fi atât de frig. A fost foarte bine așa. Între timp am primit și o sugestie, ca dacă e mai frig, să unim 2 saci într-un cocon mare. Acest tip de sac cred că se pretează.

Mâncare: nu mi-am propus să gătesc la cort, deci nu am învestit în plită, frigider, aragaz și alte minuni.

Am luat cu mine apă, fructe multe (mere, banane, portocale, pepene), un compot, gustări/ronțănele, și câte ceva, mai mult pentru mic dejun: un pate de ficat, cereale (pentru care am cumpărat acolo iaurt – NU vă recomand, întrucât a fost exorbitant să dau 3lei/140g iaurt, când iau cu nici 2 lei un borcan de 400g din supermaket), ton, porumb, roșii, zacuscă + cafea- ness, că deh trebuie să poată fi făcută rece.

Am avut dreptate legat de micul dejun că se trezeau piticii cu foamea în gât iar restaurantul deschidea pe la 8 juma, ba chiar 9 – de fapt 9 juma luni…

Restul meselor au fost acoperite de restaurant, unde mâncarea era bună și ok ca preț (8 lei ciorba 300g, 6-8 lei 100g de diferite cărnuri, 4 lei salata, 1 leu chifla etc). Din nefericire prin zonă nu prea aveți alternative, dacă nu vreți să vă suiți în mașină.

Am mai cumpărat de acolo:

• înghețată Betty ice cu 3lei/cupa;
  • bere draught 5lei/400g, bere cutie 6lei/bucata;
  • frappe – 15 lei.

Pentru baie am luat:

• reductor, pe care am stat și eu, pentru că așa puteam sta comod pe toaletă;
  • hârtie igienică – totuși toaletele erau dotate cu hârtie și săpun;
  • prosoape;
  • periuțe, pastă de dinți;
  • gel de duș pe pielea fiecăruia, în sensul în care eu car și plătesc loțiuni speciale pentru pielea specială a fiică’mii;

Altele:

• cablu electric și triplu;
  • scaune mici și mari care intră unele în altele și au servit drept scaune sau mese;
  • prosopele de bucătărie;
  • ustensile de mâncat/băut, care nu se sparg, dar nu de unica folosință;
  • cărți de citit;
  • jucării – ce și-au luat copii în rucsacul lor;
  • accesorii plajă: costume, prosoape, colace, lopățele, ochelari.
  • evident haine 🙂
  • trusă de prim ajutor, medicamente de febră și alte urgențe

3 RĂSFĂȚURI

• 2 ghirlande de lumini, care ne luminau cortul la povestea de seară și la schimbatul în pijamale; au fost vedete, admirate și pipaite cu toate cele 20 de degețele/copil în fiecare seară;
  • gustări din cele preferate: pufuleți, sărățele, alune…
  • dar mai ales libertatea totală de a sta în picioarele goale cât și-au dorit, de a se îngropa în nisip de la 6 dimineața (pe bune!) și până seara;
  • libertatea de a se alerga cu copiii în locul de joacă când afară era beznă totală;
  • libertatea de a se bălăci după bunul plac, căci eu îmi amintesc când mă scotea mama din apă ..
  • cărți noi de citit seara, deși cortul a răsunat tot de Fintifliușcă;
  • înghesuială plăcută de a dormi îmbrățișați până dimineață.

Despre bagajele de mașină, am mai scris aici 🙂 majoritatea au fost cu noi și acum.

Ce am luat cu noi inutil:

• cablul de curent cel mare și greu pe care îl folosim în grădină. Nu am avut nevoie pentru că nu am tras curent. Mă interesa subiectul strict pentru telefon si urgent pentru aparatul raid de țânțari. Cum nu am avut probleme cu insectele, iar telefonul îl încărcam la masă, nu a fost mecesar.
  • perne prea multe, pe care le-am dat la o parte la un moment dat, căci țineau cald; fețe de pernă pentru ele :))
  • pătură, în loc de cearceaf. Varianta 2 ar fi fost mai ok pentru căldura de la prânz.
  • pahare pentru copii, căci au băut numai din sticle de 0.5;
  • pompă manuală, căci avem una mică electrică, care a făcut față cu brio;
  • prea multe haine groase. eu am o frică teribilă de frig, așa că am vrut să fiu pregătită :))

Ce voi face mai bine data viitoare:

• în primul rând mă voi asigura că nu nimeresc lângă un festival de orice fel, care pe lângă trafic va aduce și gălăgie nesolicitată. De data asta lângă sunwaves am rezistat eroic și fără nervi, deși sâmbătă între 4:30 – 6 am nu am dormit, ci am astupat urechile copiilor care se foiau, pentru ca măcar ei să doarmă (afară domni generoși împărțeau p_ li către dj și organizatori) ;
  • voi calcula mai bine proviziile, căci acum am rămas cu niște gustări, în timp ce la micul dejun am avut lipsuri;
  • cred că aș încerca să caut loc de campare în funcție de momentul cel mai sensibil al zilei, de exemplu la prânz vara pentru a mă asigura că am umbră în momentul de maximă intensitate solară; acum nu am avut probleme, doar pentru că ne-au recomandat locul niște oameni super amabili care au stat acolo înaintea noastră;
  • aș pregăti activități mai mari pentru copii, cât timp eu montez povestea. Acum am avut gustări dar nu au ținut mult, că ei vroiau pe plajă :)) iar cortul o fi 2 secunde, dar salteaua și restul nu :))

Acestea fiind zise, subsemnata încă în concediu, cel mai lung concediu, plănuiesc ieșire la cort pe 8-9 septembrie, dacă ține vremea. M-aș bucura de gașcă mare, deci dacă sunteți doritori, aștept mesaje.

Weekendul acesta am primit mesaje însă prea târziu, așa că acu mă organizez mai devreme.

Citește pe unde mai călătorim, mai jos: