Excursie de o zi la munte

Weekendul trecut îmi doream să fac ceva cu copiii, în contextul în care nu simt că au avut prea mare vacanță, iar prin vacanță eu înțeleg să plecăm de acasă și să facem lucruri pe care nu le putem face zilnic.

La mare am reușit să îi duc și să fim ok prin Constanța, am stat la apartament și am mâncat acasă, pe plajă am stat lângă dig unde sunt scoici, dar puțină lume. La munte însă nu îi dusesem, deci am ales să mergem acolo.

Pe munte noi am mai mers câte un pic, acum însă voiam să testăm Fun Park Kalinderu. Eu am testat în Kaprun o sanie de acest gen și tare m-am bucurat să văd în România o instalație similară. Pe internet puține informații și nu chiar ce e la fața locului deci am hotărât să vă povestim și vouă cum e pe acolo și, de ce nu, să vă dăm o idee de distracție înainte să înceapă școala.

Am plecat de acasă dumnică la 7.30, ca să fim înaintea traficului și a aglomerației din parc și din parcare. La 9.30 mâncam omlete la restaurantul de lângă pârtie (ca idee de preț 59 de lei, 3 omlete, 2 salate și pâine).

La 10.00 eram deja sus la săniuță. Oamenii erau acolo mai devreme și chiar au început să vândă bilete la 9.45, deși orarul e de la 10 („Am deschis, doamnă, dacă avem clienți”, căci da, mai apăruseră între timp câteva mașini, unii au luat-o în sus pe munte, alți câțiva au rămas pe jos). La 10 încă mai erau locuri de parcare, dar spre 11 nu mai era nimic. Spațiul fiind mare însă, am stat distanțați, nu am stat la cozi pe nicăieri, toate bune – se vede și din poze.

Ce am găsit pe acolo:

• Sanie toboggan tip Wiegand – lungime 500 ml, 36 sănii cu două locuri, diferenţă de nivel 50 m*
  • Tubbing cu Colace cu suprafaţă artificială (vară – iarnă) – lungime 120 m, 30 colace*
  • Bandă transportoare pentru tubbing – lungime 102 m, capacitate transport 500pers/oră*
  • Tiroliene
  • ATV
  • Trambuline
  • *informații de pe siteul domenulschiabilkalinderu.ro
Sursa foto Domeniulschiabilkalinderu.ro

Tarifele de la fața locului:

• Sanie toboggan tip Wiegand– 7 lei/cursa
  • Tubbing cu Colace– 5 lei/cursa
  • Tiroliană – 3 segmente – 15 lei, 1 segment – 5 lei
  • Trambulină – 5 lei/10 minute
  • ATV copii (6-12 ani, max 50kg) – 30 de lei/15 minute.

Interesant este că, acel Wiegand din denumire este un fel de marcă de calitate iar aici puteți citi despre producător. Foarte adevărat că este identic cu ce am testat in Kaprun, atât doar că acolo era mai mare diferența de nivel, mai lung traseul și mai competitiv căci măsurau și viteza maximă atinsă pe cursă.

Ne-am dat de mai multe ori în fiecare 🙂 hit-ul a fost săniuța de departe, evident, care are posibilitatea de a fi condusă, accelerată, frânată, iar senzația la vale e tare mișto. Abia din a treia cursă însă am avut curaj să accelerăm mai tare – Vlad era în teste, speriat de sor’sa, iar eu mă dădeam cu copilul care îmi spunea să frânez :)))

Lucruri care nu ne-au plăcut:

• pârtia artificială nu era funcțională, eu i-aș fi urcat pe skiuri acolo, mai ales că iarna trecută au fost în prima tabără de ski.
  • nici caruselul cu colace nu funcționa.
  • nu exista tarif precum cel de pe site, 20 lei acces timp de 2h, iar fiecare distracție de acolo nu durează mai mult de 1 minut, 2-3 minute cu parcurs traseu ieșire – intrare (covid = sensuri unice), poate coadă la bilete și la urcat în sanie, dar în 10 minute se dă fiecare de 3 ori = 21 de lei/copil.
  • dacă copilul e mic (Mara la 7 ani jumătate a fost considerată mică, iar adevărul este că abia Vlad a reușit să apese pe accelerație la săniuțe, la 9 ani jumătate), trebuie însoțit de adult, care plătește și el bilet, deci 2 bilete/săniuță = 14 lei/cursă. Dacă înmulțim cu 3 ture în 10 minute = 42 lei.
  • la ATV am întrebat dacă e ok faptul că ei nu s-au mai dat și că unul e mic și am fost asigurată că totul e ok, că învață, dar în realitate omul nu a avut atâta răbdare cu explicațiile, iar traseul este întortocheat pentru un mic începător ca fi’mea, ATV-ul greu de controlat cu mâna ei mică abia ajungea la accelerație și frână și nu la ambele simultan. Vlad s-a bucurat de experiență, eu aș recomanda pentru copiii mai mari de 8 ani. Adevărat depinde și de conformație, fizic să poată ajunge la comenzile ATV-ului, dar și de experiență – cunosc copii care au crescut în kart-uri și sigur lor le-ar fi mai simplu decât Marei.

După toată distracția, am stat puțin pe lângă răul din apropiere, copiii s-au distrat aruncând pietre în râu, eu m-am relaxat.

La ora prânzului eram gata de plecat spre casă, dar pentru că nu îmi venea să plecăm chiar după jumătate de zi, am analizat opțiuni:

• castel Cantacuzino și castel Peleș
  • urcat telegondola în Sinaia. Eu nu urcasem cu ea niciodată, nici copiii. Mă așteptam să ajungem acolo și să facem cale întoarsă, căci sunt marcată de orele de coadă clasice de la telecabină, de dinainte de pandemie.

Am ales telegondola și bine am făcut.

Ce ne-a plăcut?

Am luat bilete și am urcat imediat (mare supriză fiind aproximativ ora 12, duminică, printre ultimele weekenduri de vacanță), bonus am avut parcare chiar la bază cu 15 lei/zi. Biletele de telegondolă 55 lei/adult, 35 lei/copil, dus-întors 1000-1400 + 1400-2000, căci, dacă tot am ajuns până acolo, nu am vrut să ne oprim doar la 1400.

Da, la 1400 se ajunge și cu mașina dacă vă ajută informația, dar mie nu mi-a plăcut niciodată nebunia cu parcarea de la 1400.

Am petrecut pe platou 3h absolut magice, admirând peisajul (la propriu), simțind muntele cu tălpile goale (la propriu), făcând poze și, cel mai mult, eu stând degeaba, ei doi jucându-se cu pietre. S-ar fi putut juca acolo sus pe platou o zi întreagă cu acele pietre. Trebuia să iau și acasă că poate or fi magice, aici nu le ajung jucăriile, darămite să se joace doar cu pietre… sau o fi aerul.

Nu am avut chef de trasee sau de vreo mișcare în zonă, dar i-am lăsat să urce și să coboare pe munte sub ochii mei și au zburdat ca niște capre negre (sunt câteva diferențe de nivel pe platou). Data viitoare iau și dotări de picnic, jur că ei ar sta acolo toată ziua. Poate aș putea și un #workfromanywhere :)) so #workfromhome unde „home is where the heart is”, internet pe telefon aveam bine.

Mai mult am pus ochii pe bike resort și am văzut că e plin de bicicliști. Mi-l văd și pe Vlad pe acolo în anii următori, îi trebuie doar anturajul potrivit și mie bugetul, probabil.

Lucruri care nu ne-au plăcut:

• la plecare a fost aglomerat la telegondolă, și, chiar și în pandemie, românul tot înghesuit stă.
  • la cota 2000 nu prea e de mâncat, dacă vrei să rămâi la buget redus – 10 lei am dat pe o apă, 25 lei costă o ciorbă, dar oricum nu aveai loc să stai la masă.
  • nici nu mi-a trecut prin cap sa iau loțiune de soare. Noroc că am stat îmbrăcați că bătea un vânt cam rece, dar pe nas tot ne-am ars (mai ales eu, deci sunt cam Rudolf zilele astea).

Și dacă tot ne-am întins atât la munte, am mers și la masă în Sinaia, într-un loc pentru mine relativ nou descoperit, mulțumită prietenei mele Monica, restaurantul de la Hotel Cumpătu, unde găsim mereu loc și parcare, mâncarea e bună, prețurile ok raportat la dimensiunea porțiilor și locație (15 lei o ciorbă de văcuță, 20 de lei papanși, 10 lei o apă la 0.75l ca repere), iar personalul e foarte atent și responsabil și ne simțim în siguranță – măști, dezinfectante, distanțare, băi curate etc.

Am luat-o spre casă pe la 17.30, am avut un pic de trafic pe la Comarnic, dar la 19.30 eram deja în zonă, la cumpărături pentru ziua de luni.

A fost „cea mai frumoasă zi”, ca să îi citez pe copii.

Dacă nu aveți planuri pentru ultimul weekend din vacanță, iată deci o idee. Mai am una, mai pe lângă casă, testată de noi – vine zilele astea pe blog 🙂

Voi pe unde ați mai fugit de prin București, așa scurt, dar să merite efortul?

Citește mai multe despre cum și unde călătorim noi aici.