Gata! Evenimentul a avut loc! După 3 săptămâni de întrebări insistente, din partea copilului blond, cu ochii ca marea, întrebări legate de momentul în care vom vedea primul episod din noua serie de desene animate ce îi are ca protagoniști pe Mickey și prietenii săi – Mickey și piloții de curse – evenimentul s-a produs sâmbătă. Sâmbătă dimineață la 10:30 a fost primul episod și a avut 5 reluări în weekend.
Spoiler alert! Dacă nu l-ați văzut, de aici veți afla cam multe detalii 🙂 Am revenit acum cu impresii.
1 Strucura și durată. Episodul este împărțit în două povești mai scurte.
Acest format este util pentru copiii mai mici, care pot vedea o poveste sâmbătă și o poveste duminică dimineață la reluare (sau mai simplu, dacă îl puteți înregistra), evitând astfel situația în care copilul „stă prea mult la TV”. Un alt avantaj al formatului este că parcurgem firul epic și ajungem la morala poveștii mai repede, și astfel și cei mici pot face conexiunile între acțiune și consecință, fără a fi necesară o concentrare pe o durată mare în timp – preșcolarii neavând această capacitate, mai ales pe vârsta 2-4 ani.
În plus, durata este adaptată publicului tânăr, fiind recomandat pentru copii 2-7 ani, iar ambele povești durează împreună 20 de minute.
Bonus – nu știu alții cum sunt, dar la noi în casă formatul de 2 în 1 dă senzația de mai mult. Pentru copiii mei nu a fost un episod, ci au fost două desene animate, iar nevoia de „încă unul” este hrănită din start. Și, cum încă țin sub control timpul la tv, acest argument mă ajută în negocieri. 🙂
2 Conținut. Cele două povești au subiecte diferite și morale/lecții de viață diferite.
Prima poveste este despre prietenie și lucrurile făcute și dăruite cu sufletul, a căror valoare nu stă în valoarea materială, dar și despre cum este rău să furi.
Pe scurt: Prietenii se pregătesc, în Hotdog HIll, cu cadouri de sosirea lui Jiminy Johnson, prietenul lui Mickey. În timp de Mickey pregătise cadou un cauciuc de la prima mașină de curse a lui Jiminy Johnson, Pete pregătise o jucărie, macheta mașinii, care acum i se pare un cadou nesemnificativ comparativ cu roata. Din acest motiv Pete încearcă să fure cauciucul și să îl ofere din partea lui. Urmează o cursă cu peripeții haioase prin oraș și prin parc, iar în cele din urmă Mickey recuperează cauciucul printr-un salt spectaculos și îl liniștește pe Pete, apreciind cadoul pe care îl pregătise cu mult suflet.
A doua poveste este despre perseverență și inițiativă, dar și despre responsabilitate.
Pe scurt: Minnie și Daisy sunt antreprenoare la mica afacere „Ajutoarele Abile” –
„Ajutoarele abile sunt aici, te ajută orice ne zici” – și sunt chemate în misiune să aibă grijă de un animal de casă Fulg de nea, în timp de stăpâna, o femelă hipopotam, pe nume Hilda, merge la cursul de parașutism. Fetele văd o pisică, pe care o cred a fi Fulg de nea, fugind și merg în urmărirea ei. Aici urmează o alergătură la picior prin oraș și parc, plină de peripeții, fără izbândă. Cele două se întorc pline de regret, că au pierdut pisica, doar ca să afle că Fulg de nea era cățelul care dormise tot acest timp pe canapea și care urăște pisicile. La sfârșit cele două primesc o nouă misiune, de a curăța deranjul făcut de alergătura câinelui după pisica, care apăruse în casă din nou. Vă las pe voi să descoperiți cum au pierdut și cum s-a recuperat pisica.
Firul roșu pentru ambele povești este centrat pe prietenie și lucru în echipă, căci prietenii acționeaza numai împreună.
Cum am văzut eu desenul Mickey și piloții de curse
Ce mi-a plăcut?
- seria este foarte frumos desenată, colorată și veselă, animația este foarte bine realizată;
- povestea este amuzantă pentru copii prin ridicolul situațiilor în care sunt amplasate personajele: Mickey ajunge cu mașina în copac, Donald decolează pe un tobogan și rămâne suspendat pe o fânână arteziană, pentru a testa spălătoria lui Mickey, Goofy toarnă pe mașina campionului noroi, vopsea, smoală, pene și altele, dar și prin umorul de limbaj „of, cuie ruginite!„, „oh, funingine!”, „oh, nasuri și fundițe!”
- Mickey și prietenii săi nu sunt doar piloți de curse, sunt și îndemânatici și inventatori, și chiar antreprenori. Mickey este și mecanic și deține o spălătorie”, Minnie are un salon de moto-modificare și stația de vopsire, Minnie și Daisy dețin afacerea „Ajutoarele abile”;
- mașinile personajelor se transformă, prin apăsarea unui buton, din mașini de șosea în mașini de curse, și nu orice mașini de curse, ci unele care reflectă personalitatea proprietarului – mașina lui Goofy este cea mai amuzantă fiind o cadă pe roți, Mickey are mașina din Clubul lui Mickey Mouse, Minnie cea feminină are mașina cu fundiță, Daisy mașina cu flori și așa mai departe. Vă las să mai descoperiți și voi detaliile;
- dacă în alte desene Mickey doar găsește soluții creative pentru diverse situații, acum avem un conflict și un personaj rău, Pete („ce-am găsit e al meu, ceilalți să plângă mereu!„, strigă Pete către Mickey). Acest detaliu mi se pare că ancorează desenul în realitate și oferă copiilor un alt model de reacție – prima întrebare a lui Mickey la sfârșitul cursei este „ești bine, Pete?” iar apoi îl ajută și se împrietenesc.
- desenul include câteva invenții, idei și soluții creative, care îi provoacă pe cei mici să gândească altfel; de exemplu, mașina lui Goofy este o cadă pe roți;
- accentul cade pe rezolvarea problemelor, prin perseverență;
- pe lângă curse, Minnie și Daisy au afacerea proprie Ajutoarele abile, ceea ce reprezintă un exemplu de antreprenoriat și inițiativă, și putem merge mai departe vorbind de branding, ele având un motto, iar Daisy compune cântecul lor.
- îmi place că nu există detalii întâmplătoare, deși poate pentru noi nu au valoare, iar copiii nu le observă (dacă nu le atragem atenția) – mașina condusă de Mickey este o mașină americană clasică,
făcându-se astfel apel la istoria automobilelor (denumirea originală de Hot Rod se pare că provine din anii ’30, pe când în California se organizau curse cu mașini modificate), din aceeași perioadă este și mașina care a inspirat mașina lui Minnie DELAHAYE TYPE 165 CABRIOLET (Sursa foto). Să fie acestea coincidențe cu faptul că personajul Mickey a luat naștere în 1928?
- pe lângă istoria automobilelor, serialul ne va oferi ocazia să explorăm globul și să vorbim puțin și despre geografie. Am tras cu ochiul și am văzut că vor explora Roma, Londra, Madrid și altele …
Ce mi-aș dori să văd aici pe viitor?
- m-aș bucura să introducă stilul din Clubul lui Mickey, unde personajele vorbesc cu copiii și interacționează cerându-le răspunsuri;
- mi-aș dori să se încetinească puțin ritmul, căci acum totul se petrece cu mare viteză,
- mi se pare un desen oportun pentru a învăța copiii despre reguli de circulație, dincolo de faptul că mașinile lor merg oricum și oriunde, pe stradă și prin parc. Sper ca episoadele viitoare să abordeze și astfel de teme.
- apreciez nivelul detaliilor raportate la realitate – vocea originală a lui Jiminy Johnson aparține chiar pilotului NASCAR, cursele NASCAR fiind un simbol pentru Statele Unite iar Jimmie o viitoare legendă. Din acest motiv, mi-ar plăcea să existe și la noi o apropiere a digitalului de offline prin introducerea unor voci din zona de curse auto – exemple Titi Aur, Sorin Ene. Cred că o legătură cu realitatea îi va ajuta pe copii să vadă mai mult decât viteză.
Concluzii:
Mi se pare deci un desen potrivit pentru preșcolari, fete și băieți, aș zice peste 3-4 ani. Sper ca rândurile de mai sus să vă aducă un alt punct de vedere asupra desenelor animate și să ajutați copiii să culeagă aceste lecții valoroase, să puneți în cuvinte, să îi întrebați despre ce s-a întâmplat și de ce, pentru ca acel timp petrecut în fața ecranului să fie unul câștigat.
Dar … toate astea sunt părerile mele de părinte. Copiii nu s-au clintit din fața ecranului și abia așteaptă sâmbăta viitoare.
Later edit:
S-a produs și episodul doi și adaug două detalii:
- e clar că prima poveste este despre curse, iar a doua despre afacerea Ajutoarele Abile.
- îmi place exemplul de fairplay, prin aceea că se schimbă câștigătorul curselor. Recunosc că eu m-am întrebat „Cum, nu a câștigat Mickey?”
Și pentru că pentru noi transformările mașinilor au fost prea rapide și ne-am dorit să le vedem în detaliu, am căutat și am găsit transformările mașinilor pe îndelete.
Mickey
Minnie
Daisy
Donald
Goofy
[…] a da valoare acestui eveniment selectând informația relevantă pentru noi dintr-un noian întreg, Disney Romania pentru gustări, poze și premii și Parenting PR pentru buna […]
ApreciazăApreciază
[…] vă plac activitățile noastre, iată cum valorificăm noi timpul în fața ecranului și vă invit la joacă alături de Rapunzel – O poveste […]
ApreciazăApreciază
[…] Iar dacă vreți să aflați cum ne uitam noi la desene animate, cu accent pe valorificarea maximă a timpului, am povestit un exemplu aici cu Mickey Mouse. […]
ApreciazăApreciază
[…] ce ne uităm noi la acest desen, am povestit detaliat aici, deci dacă încă nu ați auzit de această serie, acum este momentul să îi dați o […]
ApreciazăApreciază
[…] (fie că vorbim despre teatru sau muzică clasică sau balet) cu teme cotidiene din cărți și desene animate populare cu care copiii rezonează și îi țin în fața scenei, nu doar în fața […]
ApreciazăApreciază
[…] ce ne uităm noi la acest desen, am povestit detaliat aici, deci dacă încă nu ați auzit de această serie, acum este momentul să îi dați o șansă. […]
ApreciazăApreciază
[…] încercăm să ne uităm noi la desene animate aici – nu ne iese mereu, deci este reamintire și pentru mine să tragem și niște concluzii […]
ApreciazăApreciază
[…] un joc sau o aplicație și 1h în care stă ca o legumă la desene animate. De altfel noi și la desene animate ne uităm puțin diferit […]
ApreciazăApreciază
[…] de acolo (cred că cel mai detaliat articol pe tema aceasta a fost cel în care vă povesteam cum ne uităm noi la desene animate). Așadar vă las mai jos câteva informații despre noutățile din grila Disney Junior și […]
ApreciazăApreciază