Despre Sfântul Google la #DigitalParentsTalks

În weekend am participat la o nouă ediție a #DigitalParentsTalks, școala de blogging pentru părinți, concept creat de Ana și Lavinia la Parenting PR. Tema a fost Google Analytics căci bloggeri fiind lucrăm cu oameni care ne cer cifre și noi trebuie să fim profesioniști și să știm de unde să luăm cifrele acelea, iar dacă și reușim să le folosim întru a noastră creștere este cu atât mai bine.

Domeniul nu mi-este chiar străin, căci lucrez cu analytics de pe vremea când sfântul Google ne și dădea informații, cu ușurință, și acest domeniu nu era unul de specialitate, oricine putând să instaleze un cod și să afle cum ajunge lumea la el pe site, când și câtă lume.

Ce este Google Analytics?

Google Analytics este un instrument tehnic, pe care îl poți folosi singur, teoretic, sau ți-l poate configura un profesionist. Întrebarea este cum îl configurezi astfel încât să îți servească scopului tău și cum citești informațiile pe care ți le oferă pentru a trage concluziile corecte.

Acum, după ce am săpat alături d18056237_1156886664438282_2564072901325911387_oe Bogdan în meniurile interfeței de Analytics și am reușit să deschidem cam 5-6 meniuni în 4 ore la eveniment, am realizat următoarele:

  • nu mi-am actualizat informațiile legate de Analytics; am o scuză însă: dintotdeauna mi s-a părut că vocabularul folosit în platformă este dificil, chiar și în română, căci, da trebuie întâi să pricepi cum definesc ei fiecare termen, și apoi să mergi mai departe; țineți cont că uneori e greu să găsești și corespodența între termenii în engleză și cei în română, deci alocați ceva timp pentru asta.
  • Google Analytics a crescut mult și a dat naștere unor meserii, căci situația este așa complexă și interconectată cu alte produse Google (Adwords, Search Console etc) încât un utilizator normal nu mai poate ține pasul;
  • Google, cu justificarea de privacy, ne dă mai puține informații. Recunosc, știind că ei fac bani pe baza acelorași informații, mă simt păcălită că nu ne dau și nouă câteva amărâte de cuvinte cheie legate strict de produsul nostru – am și eu o problemă, am un site pe care intră lumea (nu blogul) și tare aș vrea să știu cum ne găsesc …

Și pentru că îmi place să vă dau și câte ceva din conținut, ia luați e aici să vedeți de ce subsemnata a strigat de mai multe ori la Bogdan, STOP!, stai să ajung și eu acolo. Da, detalii puțin prea tehnice pentru un slab inițiat și recunosc că am rămas cu puțină frustrare:

  • cum realizați o căutare organică 100% (adică o căutare nepersonalizată, neinfluențată de profilul pe care Google deja vi l-a făcut, pe baza căutărilor și clickurilor anterioare)?
    • adăgați în bara de adresă atunci când realizați o căutare parametrul &pws=0 . Iată și un filmuleț explicativ[ToolTip Mămica Autentică: Mai simplu, realizați căutare în modul incognito.]
    • la ce vă uitați legat de utilizatori: dacă aveți un site care vinde o carte probabil aveți de nevoie constant de utilizatori noi (unul care a cumpărat deja, probabil nu va mai cumpăra aceeași carte din nou), dacă aveți un blog, probabil vă interesează și utilizatorii care revin, căci asta înseamnă că începe să crească o comunitate.
    • tot legat de comunitate și grup (cohortă), aveți în analytics detalii despre retenție, întrucât un frumos grafic vă arată câți utilizatori revin și cu ce frecvență (zilnic, săptămânal, lunar, deloc…).
    • tot acolo vezi și de pe ce dispozitive intră utilizatorii tăi, iar dacă ai majoritari de pe mobil, verifică cât de mobile friendly este pagina ta și ce poți face legat de asta aici; [ToolTip Mămica Autentică: Verifică și cât de SEO friendly este pagina ta aici.]
    • găsești modele de rapoarte, care te ajută și să înțelegi mai bine cum interpretezi datele pe care Analytics ți le oferă, aici.
    • cursuri gratuite de Google Analytics direct de la sursă aici.

Și acestea sunt doar cele pe care am apucat să le procesez astfel încât să vi le transmit inteligibil. Deși am avut și premii și dulcegării, gustul amar al informațiilor care depășeau nivelul meu de înțelegere m-a frustrat un pic.

Mulțumim Bogdan Zaharia – OK Institute – pentru efortul depus de a da valoare acestui eveniment selectând informația relevantă pentru noi dintr-un noian întreg, Disney Romania pentru gustări, poze și premii și Parenting PR pentru buna organizare.

Eu una mai am multe de învățat, iar când o să învăț cum fac ziua de 48h poate ajung și acolo. Până atunci noi muncim, noi nu gândim tot înainte. Căci, da, aceste instrumente, bine folosite, ne-ar ajuta să work smarter, not harder

Voi aveți ceva tipsuri din zona asta pentru mine?

10 comentarii

  1. Eu ma bucur sa gasesc aici atatea informatii tehnice… pe intelesul meu! Nu mi-a ajuns cursul, simt ca am nevoie de mult mai mult sa pot stapani GA asa cum trebuie 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns