Calendar de activități 24-30 martie #StămAcasă

Later edit: te-ar mai putea interesa noul calendar Școala Altfel – 31 martie – 6 aprilie, calendarul anterior, 16-23 martie, sau calendarul de suflet.

Am început o nouă săptămână. Copiii încă acasă (termen nedeterminat). Noi la fel (cei mai mulți). Pentru mine abia acum lucrurile au devenit cu adevărat serioase și, dincolo de a ține copiii ocupați ca eu să pot lucra, ceea ce am făcut până acum, simt că este nevoie de mai mult conținut pentru a le susține creșterea cognitivă, motrică, dezvoltarea rezilienței, a creativității și a curiozității. 

Săptămâna aceasta deci revin cu un nou orar, potrivit de la grupele mari, până spre 10 ani, zic eu, cu ajustări pe alocuri (cantitative, calitative, comentarii pe parcurs).

Câteva comentarii se impun:

În plus, față de săptămâna anterioară, și față de clasicele CLR, MEM, AVAP, adaug abilități specifice care eu constat că lipsesc alor mei și pe care le consider/observ necesare:

  • dactilografie (un exercițiu pe zi) și digital skills (din mers, în practică), dar ai mei au fost neaclimatizați cu mediul digital pentru că …. copiii și tehnologia.
  • caligrafie – am introdus în orarul lui Vlad, care este clasa a IIa și scrie de mână. Specific că numai pentru el am introdus, întrucât nu încurajez introducerea noțiunilor prea devreme în dezvoltarea copiilor, abordarea mea fiind de a lăsa copilul să se dezvolte în ritmul propriu, nu îndesat cu maiul – cu Mara nu voi face caligrafie, întrucât ea la școală încă nu a ajuns la scrisul de mână (e clasa pregătitoare).  Voi face însă cu ea semne grafice, care sunt precursoare ale literelor. De ce simt nevoia de caligrafie? Pentru că nu se mai face la clasă și pentru că s-a sărit foarte rapid la caietul dictando și deci copilul nu a avut timp să își formeze scrisul, iar acum nici el nu prea înțelege ce scrie. Mai mult, dincolo de scrisul „frumos”, eu cred în scrisul de mână, în beneficiile activității cerebrale complexe care are loc pentru ca un gând pe care îl avem să fie transformat în ceva coerent și apoi așternut într-o formă grafică, nu aleatoare, ci una cu semnificație. 
  • abilități de viață:
  • stimularea curiozității
  • mișcare/ yoga

Păstrez cărțile citite de Dana Rogoz, întrucât alor mei le plac – nu știu dacă e modul cum citește, vocea, naturalețea sau selecția de cărți, dar ai mei sunt încântați, singura problemă apare când se întrerupe conexiune de internet… o las ca sugestie.

Păstrez și spectacolele de seară, dar am alte sugestii (evident). Încă mă feresc de filme pe netflix, căci acolo sunt toți și cred că putem găsi resurse valoroase în afara canalelor care adresează masele (așa cum am găsit în calendarul de suflet, câteva diamante de păstrat).

Să purcedem deci:

Marți 24 martie

  • 10.00 – O lecție pe zi – Dactilografie – un exercițiu pe zi, ai mei lucrează în word câte 5, respectiv 3 rânduri din fiecare secvență de litere.
  • 11.00 – 11.40 – CLR+caligrafie, adică activități de scriere și citire (caligrafie reprezintă pentru cea mică semne grafice (Mara a făcut 3 pagini/zi), pentru cel mare exersare litere pe caiet Tip1). De asemena la CLR puteți alterna cu cititul liber sau ascultatul de povești precum cele citite de Dana Rogoz, zilnic la ora 16.00 – o carte pe zi
  • 11.50 – 12.30 – MEM – alege vârsta și activitatea potrivită.
  • 12.30 Mișcare în fiecare zi
  • 13.00 – Abilități de viață – Creștem copii responsabili – implicați copilul în gătit, spălat vase, pregătit masa etc.
  • 16.00 – O activitate creativă pe zi – cum scriem un haiku?
  • 17.30 – Abilități de viață – dezvoltarea curiozității – Cum funcționează un lacăt?
  • 19.30 – Un spectacol pe zi – Cirque du Soleil
  • 21.00 – Povestea de seară – doar alegeți una și bucurați-vă cu cei mici.

Miercuri 25 martie

  • 10.00 – O lecție pe zi – Dactilografie – un exercițiu pe zi, ai mei lucrează în word câte 5, respectiv 3 rânduri din fiecare secvență de litere.
  • 11.00 – 11.40 – CLR+caligrafie, adică activități de scriere și citire (caligrafie reprezintă pentru cea mică semne grafice (Mara a făcut 3 pagini/zi), pentru cel mare exersare litere pe caiet Tip1). De asemena la CLR puteți alterna cu cititul liber sau ascultatul de povești precum cele citite de Dana Rogoz, zilnic la ora 16.00 – o carte pe zi
  • 11.50 – 12.30 – MEM – alege vârsta și activitatea potrivită.
  • 12.30 Yoga pentru copii
  • 13.00 – Abilități de viață – Creștem copii responsabili – implicați copilul în gătit, spălat vase, pregătit masa etc.
  • 16.00 – O activitate creativă pe zi – solnița origami
  • 17.30 – Abilități de viață – dezvoltarea curiozității – Cum se formează un nou născut?
  • 19.30 – Un spectacol pe zi – Balet – Spărgătorul de nuci
  • 21.00 – Povestea de seară – doar alegeți una și bucurați-vă cu cei mici.

Joi 26 martie

  • 10.00 – O lecție pe zi – Dactilografie – un exercițiu pe zi, ai mei lucrează în word câte 5, respectiv 3 rânduri din fiecare secvență de litere.
  • 11.00 – 11.40 – CLR+caligrafie, adică activități de scriere și citire (caligrafie reprezintă pentru cea mică semne grafice (Mara a făcut 3 pagini/zi), pentru cel mare exersare litere pe caiet Tip1). De asemena la CLR puteți alterna cu cititul liber sau ascultatul de povești precum cele citite de Dana Rogoz, zilnic la ora 16.00 – o carte pe zi
  • 11.50 – 12.30 – MEM– alege vârsta și activitatea potrivită.
  • 12.30 Mișcare în fiecare zi
  • 13.00 – Abilități de viață – Cum gătim o masă? Eu am început cu micul dejun, căci este cea mai ușoară variantă și am introdus pe rând fierbătorul de apă, toasterul și blenderul.
  • 16.00 – O activitate creativă pe zi – ce poți face cu buline?
  • 17.30 – Abilități de viață – dezvoltarea curiozității – Cum se face mierea?
  • 19.30 – Un spectacol pe zi – Balet – Lacul lebedelor
  • 21.00 – Povestea de seară – doar alegeți una și bucurați-vă cu cei mici.

Vineri 27 martie

  • 10.00 – O lecție pe zi – Dactilografie – un exercițiu pe zi, ai mei lucrează în word câte 5, respectiv 3 rânduri din fiecare secvență de litere.
  • 11.00 – 11.40 – CLR+caligrafie, adică activități de scriere și citire (caligrafie reprezintă pentru cea mică semne grafice (Mara a făcut 3 pagini/zi), pentru cel mare exersare litere pe caiet Tip1). De asemena la CLR puteți alterna cu cititul liber sau ascultatul de povești precum cele citite de Dana Rogoz, zilnic la ora 16.00 – o carte pe zi
  • 11.50 – 12.30 – MEM– alege vârsta și activitatea potrivită.
  • 12.30 Mișcare în fiecare zi
  • 13.00 – Abilități de viață – Cum spălăm vasele? Apa potrivită, ustensile, atenția la tipurile de materiale ale vaselor, unde se depun resturi alimentare.
  • 16.00 – O activitate creativă pe zi – pictura cu piciorul  
  • 17.30 – Abilități de viață – dezvoltarea curiozității – Cum se fabrică săpunul natural?
  • 19.30 – Un spectacol pe zi – Evgeni Plushenko & Edvin Marton Kings on Ice
  • 21.00 – Povestea de seară – doar alegeți una și bucurați-vă cu cei mici.

Sâmbătă 28 martie

  • 10.00 –Joc liber.
  • 11.00 – 12.30 –Abilități de viață – cum dau cu aspiratorul? Conectare la electicitate, derulare cablu, tipuri de perii.
  • 12.30 Mișcare în fiecare zi
  • 16.00 – O activitate creativă pe zi – măști, căci mereu le place jocul de rol
  • 19.30 – Un film pe zi – România neîmblânzită
  • 21.00 – Povestea de seară – doar alegeți una și bucurați-vă cu cei mici.

Duminică 29 martie

  • 10.00 –Joc liber.
  • 11.00 – 12.30 – Abilități de viață – cum dau cu mătura? Coordonarea mătură – făraș pentru a strânge eficient mizeria.
  • 12.30 Mișcare în fiecare zi
  • 16.00 – O activitate creativă pe zi – decorațiuni
  • 19.30 – Un spectacol pe zi – Jazz on the rooftop
  • 21.00 – Povestea de seară – doar alegeți una și bucurați-vă cu cei mici.

Luni 30 martie

  • 10.00 – O lecție pe zi – Dactilografie – un exercițiu pe zi, ai mei lucrează în word câte 5, respectiv 3 rânduri din fiecare secvență de litere.
  • 11.00 – 11.40 – CLR+caligrafie, adică activități de scriere și citire (caligrafie reprezintă pentru cea mică semne grafice (Mara a făcut 3 pagini/zi), pentru cel mare exersare litere pe caiet Tip1). De asemena la CLR puteți alterna cu cititul liber sau ascultatul de povești precum cele citite de Dana Rogoz, zilnic la ora 16.00 – o carte pe zi
  • 11.50 – 12.30 – MEM– alege vârsta și activitatea potrivită.
  • 12.30 Mișcare în fiecare zi
  • 12.30 Yoga pentru copii
  • 13.00 – Abilități de viață – cum pun o mașină de rufe? Sortare haine, compartiment detergent și program uzual.
  • 16.00 –  O activitate creativă pe zi –marionete de degete cu cățeluși
  • 17.30 – Abilități de viață – dezvoltarea curiozității – Cum se confecționează creioanele cerate?
  • 19.30 – Un spectacol pe zi – un recital de pian
  • 21.00 – Povestea de seară – doar alegeți una și bucurați-vă cu cei mici.
Am folosit resurse în limba engleză pentru că așa le-am găsit pe cele mai bune, însă am ales pe acelea ușor de înțeles.

Downloadează de  calendarul de activitati sau salvează linkulla îndemână.

calendar 22

Ce am mai scris despre Coronavirus:

Nu uitați – like, follow ca să ținem aproape 🙂 

14 comentarii

Lasă un răspuns