Ana, Școala de blogging, facebook și storytelling – 4 în 1

Pe Ana (Mămica Urbană) am cunoscut-o în 2015 la un eveniment. Impropriu spus cunoscut, căci nu am schimbat 2 vorbe… Îmi amintesc și acum discursul ei care m-a trecut printr-o paletă de emoții. Pe de-o parte mă regăseam în experiențele ei de mamă, pe de altă parte îmi doream să am un blog de succes (pe vremea aceea eu aveam un blog de gătit), așa cum avea ea, însă simțeam în același timp că era avantajată de experiența anterioară în presă și deci că eu nu aș putea face asta de la zero. Empatie, descurajare, admirație, invidie, bucurie și tristețe … Așa cum scriam și atunci, am decis să scriu, urmându-mi valorile, fără a mă uita în curtea celor mari (prea des), cu încredere că voi găsi oamenii care vor rezona cu mine.

18582399_1309614782420864_6273381265826874364_n

Dacă în 2015 nu aveam curaj să o abordez, acum ne cunoaștem, lucrăm împreuna și o admir pentru faptul că împărtășește din experiența ei onest și deschis și că și-a propus să crească nișa de bloggeri părinți, iar pentru ei a creat, alături de Lavinia, Școala de blogging pentru părinți #DigitalParentsTalks. Despre această serie de evenimente am mai scris: despre marketing, despre storytelling, despre google, și regret că nu am ajuns la toate evenimentele.

La sfârșitul lunii mai a avut loc ediția 7, ultima înainte de vacanță și recunosc că am plecat foarte impresionată de speakerul Matei Psatta, profesor la Ok Institute, care, deși este foarte tânăr, a putut să exemplifice audienței diferitele puncte de teorie, cu momente din Star Wars, Game of Thrones și chiar Sex and the City, vorbind aplicat și structurat despre cum să scriem pentru a capta audiența, inclusiv despre subiecte de gen vaccinuri și scutece.

Fotografia postată de Parenting PR.

Mai mult decât atât, Matei a reușit așa tare să mă pună pe gânduri încât este primul articol pe care m-am chinuit să îl scriu, pentru că l-am tot rescris, m-am tot gândit dacă este de interes pentru voi să intru în detalii tehnice și cât de mult să o fac, am început articolul de mai multe ori și cu greu l-am terminat acum și încă simt că ar trebui rescris …

Mai jos aveți detalii tehnice, în cazul în care vă pasionează onlineul. Atenție – voi scrie mai departe în romgleză, pentru că unele expresii spun mai mult așa.

Eu una vreau să spun că sunt recunoascătoare că am întâlnit în lumea asta digitală, nebună, oameni frumoși care mă inspiră, așa precum Ana. 

Revenind la oile noastre digitale

Cititorul (re)vine pe blog pentru emoție

Ideal, un blogger ar trebui să treacă în articolele sale prin următoarele verificări:

  • Make me (the reader) care! – ne pasă de lucruri diferite.
  • Take me with you (on a promise /journey! – poartă cititorul pas cu pas prin aventura ta.
  • Be intentional! – oferă un scop clar.
  • Let me like you! – „dă din casă”.
  • Delight me! – oferă finalul pe care îl așteaptă, fără a-ți pierde autenticitatea.

Captură

Scurte pastile de storytelling 

  • Un povestitor bun face ca o poveste adevărată să pară incredibilă. Un povestitor grozav face o poveste incredibilă să pară reală. 
  • Lecturi recomandate: Creativity Inc. (scrisă de fondatorul Pixar), The Seven Basic Plots (care include scenariile principale după care sunt scrise majoritatea poveștilor și pe care le regăsim în cărți și filme).
  • Cele 7 tipuri de intrigi:
    • voyage and return
    • rebirth
    • the quest
    • overcoming the monster
    • rage to riches
    • comedy
    • tragedy
    • mistery
    • rebellion against „the one”

În realizarea articolului poți urma direct pașii intrigii respective. Exemplu:

plot

Cum schimbi unghiul de vedere?

Când ești în pană de idei, poți schimba unghiul de vedere și poți explora diferite idei, fără prejudecată:

  • gândește ca un copil
  • gândește înainte și după
  • gândește tabu
  • gândește analogii
  • gândește consecințe
  • gândește extraterestru
  • gândește cu umor etc

Instrumente utile online

Facebook tips de la Lavinia (Pavel)

  • Sunt încurajate postările scurte. Este recomandată realizarea postărilor cu maxim 140 de caractere. La cele colorate veți observa că după 129 de caractere dispare fundalul colorat.
  • Verifică statisticile paginii și ține cont de ele pentru a publica atunci când fanii tăi sunt online.
  • Sunt favorizate în afișări aprecierile cu emoticons în loc de like – facebook încurajează astfel o reacție mai corectă asupra fiecărei postări, dincolo de like-ul generic. La fel și comentariile sunt apreciate.
  • Folosiți targetarea specifică a anunțurilor plătite, puțin și bun, decât mult și prost.
  • Se recomandă boost post pentru postările care au deja un reach mare. Se pare că foosirea boostului la postări care nu au reach organic încă, este descurajată de Facebook, cel care caută mereu soluții pentru a servi utilizatorilor exact ceea ce caută.

Eu una vă recomand să le urmăriți pe fete online căci sigur vin cu propuneri interesante și în toamnă!

Iată o mostră din atmosfera de la eveniment

Fotografia postată de Lucia Radu-Simota.

Digital Parents Talks reprezintă o serie de evenimente organizate de Parenting PR, respectiv Ana Nicolescu și Lavinia Pavel, care au ca scop informarea și educarea gratuită a nișei de bloggeri de parenting și conectarea acestora cu brandurile importante de pe piață.

Această conferință a avut loc cu sprijinul DGASPC sector 6 care ne-a pus la dispoziție locația Conacul Golescu Grant, Aqua Carpatica, Cartoon Network și Andreea Mira Photography.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s