„Măcar atât merit și eu” … mâncarea ca recompensă

  • „Ia cu pâine” +18557072_1309614269087582_8332702721507184103_n
  • „Mănâncă tot din farfurie” +
  • „Dacă nu mănânci tot, nu primești desert” +
  • petreceri la fast food +
  • cel mai mare tort, cu cea mai multă pastă de zahăr în numele personalizării cu personaje de desene animate +
  • sucuri +
  • mâncatul în fața televizorului +
  • reclamele unde personaje rupte din reviste consumă fast food +
  • abundența de informații care creează o isterie a îngrășării ca păcat primordial =
  • OBEZITATE

Toate justificate de faptul că aniversarea este o dată pe an sau că ieșim rar la fast food, sau „o dată nu o să îl omoare” etc.

Cum ne tăiem de fapt craca de sub picioare?

Toate cele de mai sus nu fac decât să asocieze și să întărească legăturile neuronale care se vor păstra pe tot parcursul vieții și care ne vor spune mereu că acele lucruri sunt bune și le merităm, mai ales după o perioadă de efort sau sacrificii.

Eu una m-am trezit de multe ori spunând și făcând asta. Când sunt obosită, mă apuc să mănânc ceva nesănătos și/sau cu multe calorii, în cantitate mare, spunânu-mi „Măcar atât merit și eu”. Deși îmi dau seama deja, că merit mai mult, deși am fost și la terapie pe tema alimentației, nu reușesc încă să controlez acele momente.

Mulți îmi spun că 18581501_1309627035752972_8130042122805838586_nnu contează, întrucât nu sunt grasă. Dar aici nu este vorba de grăsime; este vorba despre a îmi menține starea de sănătate pe termen lung, de a mă simți bine în pielea mea și de a modela un comportament bun de imitat de către copii. 

Food Revolution Day la Conac, pe 20 mai, a fost un nou reminder pentru mine legat de lucruri pe care le cunoșteam dar și câteva momente de Aha. 

Evenimentul în sine a fost o zi ca un festival. Oameni faini, locație superbă, copii care se jucau, înghețată și cafea delicioase, conversații interesante, muzică pe fundal.

Iată melodia care îmi răsună și acum în urechi

Copiii în 2 serii au gătit o salată cu ton, respectiv un desert, ambele după rețetele lui Jamie Oliver. Evenimentul a căpătat proporții imense și peste 300 de copii au gătit alături de ambasadorii Food Revolution. Se vede deci că există o dorință a părinților de a îmbunătăți ceva în alimentația copiilor.

Eu mă rog doar să o facem înainte de a fi prea târziu.

Iată ce spun cifrele:

  • 90% din reclamele de la TV sunt pentru produse bogate în sare, zahăr și grăsimi hydrogenate, iar studiile recente arată că reclamele la băuturi au impact direct asupra:
    • felului în care sunt alimentați copiii
    • preferințelor alimentare
    • presiunii pe care copiii o exercită asupra parinților
    • creșterii ratei obezității la copii
    • creșterii factorilor de risc pentru boli precum diabetul, bolile cardiovasculare sau cancer.
  • La 11 ani* – 14% dintre fete si 33% dintre baieti sunt obezi sau supraponderali
  • La 15 ani -10% dintre fete si 21% dintre baieti sunt obezi si supraponderali
  • La 11 ani -25% dintre fete cred ca au o greutate prea mare si “sunt grase,” comparativ cu 22% baieti
  • La 15 ani – 37% dintre fete cred ca au o greutatea prea mare si sunt “prea grase”, comparativ cu 20% dintre baieti.

Dar avem și modele de companii care vor să schimbe ceva:

  • În 2012, Disney a interzis reclamele la mâncarea de tip “junk” în programele sale dedicate copiilor, a renunţat să mai sponsorizeze cu personajele sale meniurile Happy Meals şi s-a orientat spre un nou simbol, Mickey Check, care indică produsele sănătoase (campania lui Michelle Obama împotriva obezității)
  • În 2015, Subway a investit 41 milioane de dolari pentru o campanie de trei ani care încurajează obiceiurile alimentare sănătoase. “Playtime: Powered by Veggies”
  • În RO, mai 2017 un important producător de mezeluri a lansat campania „eticheta curată”, pentru reducerea conservanților din produse.

Felicitări organizatorilor și sper să ne trezim cu toții la timp!

Ambasadorii Food Revolution în România: Lorena Someşan, Larisa Petrini, Mary Balaban, Andreea Carmen Radu, Amelia Selariu, Patricia Albu, Gabriela Petre, Daniela Mişcov, Daiana Rădulescu, Shamin Gholami, Mihaela Boicu, Lucia Barzu, Mădălina Andreescu, Alina Trifu, Florina Badea, Cristina Huzum, Anda Postelnicescu.

18559030_1309615979087411_9090498356456065624_o

Sponsori principali: BEKO, ALPRO, SHERATON HOTEL
Sponsori secundari: Solaris, Costa D’Oro, Rio Mare, Cassa Azzura, Fuchs, Quixx, Raw Vegan Bistro (preparatele servite au fost delicioase), Green Sugar, Sloop, Puro&Bio, Noorish, Eisberg, Republica Bio, Bioloi
Parteneri: DGASPC Sector 6, Parenting PR, Mozaic Media, Verita International School
Parteneri media: Magic FM, Totul despre mame, Pagina de Psihologie, A list Magazine
#NoJunk #FairMarketing #foodrevolutiondaylaconac
 Foto credit: Fotografii cu dichis
**Raportul Organizatiei Mondiale a Sanatatii – HEALTH BEHAVIOUR IN SCHOOLAGED CHILDREN (HBSC) STUDY:INTERNATIONAL REPORT FROM THE 2013/2014 SURVEY.

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s