12 idei de la Dale Carnegie despre cum să trăim fără griji

Din cartea „How to stop worrying and Start Living”, Dale Carnegie.

1 Slujbele stresante ne pot îmbolnăvi fizic. Frații Mayo afirmau că mai mult de 50% din paturile din spitale sunt ocupate de oameni ce suferă de frustrare, anxietate și îngrijorare.

2 Confuzia cauzează îngrijorare. Soluția: informează-te, analizează ce poți face și ia o decizie.

3 Acționează, fără ezitare. Deja ai luat decizia, pune-o în aplicare, fără a o reanaliza.

4 Trăiește în prezent. Ieri a murit, mâine nu s-a născut. Concentrează-te pe ce poți face azi.

5 Când ai probleme, gândește cel mai negativ scenariu și îmbunătățește de acolo. Soluția: gândește cel mai negativ scenariu, ACCEPTĂ și îmbunătățește-l.

6 Nu dedica energie situațiilor fără speranță sau ținând ranchiună. Soluția: regula „stop-pierdere”, folosită pe bursă, de unii brokeri: cumpăr acțiuni la un preț, monitorizez evoluția, dacă prețul scade până la un prag prestabilit (ex: 10%), vând tot imediat pentru a nu pierde mai mult.

7 Concentrează-te pe lucrurile pozitive și comportă-te fericit! Poți alunga tristețea comportându-te fericit: un zâmbet mare, chiar forțat, fredonează un cântec vesel, adoptă o postură deschisă.

Nota: Deși este o tehnică pe care o aplic uneori, nu cred că este sănătos să înmagazinăm tristețea. Cred că trebuie să o și acceptăm și să o trăim.

8 Dăruiește pentru bucuria de a dărui. Atunci când așteptăm recunoștință iar aceasta întârzie să apară, ajungem să fim dezamăgiți. Din acest punct de vedere, noi, ca părinți, ar trebui să cultivăm recunoștința în copiii noștri, față de ceea ce primesc.

Nota: random act of kindness – idei: https://www.randomactsofkindness.org/kindness-ideas

9 Fii tu, nu invidia, nu imita! Ești unic și bucură-te de asta.

10 Critica, un compliment deghizat. Oamenii au tendința de a îi critica pe cei pe care îi invidiază, deci primește criticile ca pe complimente, nu ca pe insulte.

11 Relaxează-te și odihnește-te înainte să te simți obosit. Știința a demonstrat că 12h de muncă intelectuală nu determină automat epuizare. Oboseala pe care o simțim la sfârșitul zilei este dată de emoțiile trăite pe parcursul zilei, precum: plictiseală, anxietate, sentimentul de a nu fi apreciat etc. Oboseala în schimb creează mai multe griji și emoții negative.

Nota: am trăit de multe ori sentimentul de energizare după o zi de training plină, deși aveam dureri de picioare sau răgușeala, creierul ar fi luat-o de la început.

12 Bucură-te de munca ta și elimină stresul fiind organizat.

Nota: organizare, birou curat, minte limpede.

Anunțuri

5 comentarii

  1. Wow… nu am terminat cartea asta nici acum dar mi-a fost de ajuns sa o parcug jumatate si sa las grijile la o parte!!! Asta se intimpla cu vreo 10 ani in urma 🙂
    Foarte buna pentru toti care se simt stresati sau vor o nou perspectiva asupra vietii…

    O alta carte curva legata de subiect (pe care tot nu am terminat-o dar mi-a fost de ajuns cit am citit) este „How I findfreedom in an unfree world” de Harry Browne… Super tip, a candidat la function de president al SUA…cartea este senzationala daca ai mintea sa o patrunzi 🙂

    Success cu noul blog! 🙂

    Apreciază

      • Cartile care au trecut testul timpului sunt cele mai bune! Cartea asta e chiar excelenta; cred ca cel mai de folos lucrul cu care am ramas din cartea asta a fost nr.5. De cand am inceput sa il aplic am reusit sa trec peste „educatia” primita la scoala (gresesti = platesti)… Acum incet incet am evoluat la urmatoarea etapa: fail forward :).

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s