Tehnici de marketing pentru blog pe scurt

Sâmbăta asta a fost dedicată #DigitalParentsTalks by ParentingPR, iar tema a fost „instrumente de marketing”. O temă binevenită, deci am fost ochi și urechi la Robert Katai, și el blogger, specialist în comunicare. Iată câteva idei de la el, combinate cu experiența mea, în câteva paragrafe care sper să vă ajute să creșteți în linia dorită.

Clarificări terminologice

  • specialist în marketing sau social media – nu există!  Sunt domenii în continuă și rapidă mișcare, deci un specialist de azi, dacă nu se menține la curent, mâine poate fi depășit de un puștan care stă toata ziua pe Snapchat.  Mi s-a părut interesant și raportat la inițiativa pe care o susțin de oficializare a acestor meserii noi,  și atunci mă întreb dacă este corectă o Marketing Strategycertificare, care este o stare de fapt la un moment dat, numai …
  • blogger – omul care trăiește din blog. Restul suntem oameni cu blog.  Adevărul este că atunci când trăiești din blog, probabil că te ocupi ap
    roape exclusiv de blog, deci te numești blogger…

Despre tine: 

  • ce vrei de la blog? Faimă, bani … Scriem pentru ca ceilalți să ne citească, altfel am scrie în privat, nu am publica. Și da, e ok să îți dorești să faci bani din asta. Pentru că nouă, celor care scriem, ne place să facem asta și ne-am

    dori să facem mai mult … dacă ne-am plăti și facturile, am avea jobul visat, sa ne placă și să achite grădinițe. Care din voi nu vrea un job de genul acesta?

  • ce oferi unui brand? Awareness, trafic, engagement. Asta pentru că m-am săturat să văd oameni care vor vânzări directe. Mă bucur că a fost punctată și de un specialist. La mine era doar common sense.
  • care este UVP-ul tău? Unique Value Proposition, sau ce te diferențiază, în cele aproape 10 000 de bloguri active?
  • care este audiența ta? Ideal o definești înainte pentru a realiza mesajele conform audienței. Altfel, o poți lăsa să se adune singură, încet, dar va fi mai greu să știi cine te citește. Și legat de asta, ce bounce rate ai?  Adică atunci când vezi în analytics că oamenii intră și ies repede, înseamnă că mai ai de adaptat mesajul pentru audiența ta.
  • faci documentare înainte de a scrie? cauți ce s-a mai scris, ce se vorbește în social media (da, toate platformele au buton de search) despre topicul pe care vrei să îl abordezi? Eu o voi face acum …
  • ce platforme social media folosești? facebook, instagram, youtube, g+, linkedin, twitter, snapchat, pinterest. Primele 3 sunt cele mai folosite, facebook conducând topul la distanță mare.
  • scrii pentru google sau pentru social media? Când scrii pentru google, adresezi intenția utilizatorului, ceea ce caută activ onine. Pe de altă parte, articolele pentru social media, adresează interacțiunea (engagement-ul). A scrie pentru intenție, înseamnă de fapt că scrii pentru a răspunde nevoii pe care o au utilizatorii, nu doar pentru ce vrei tu să comunici.
  • guest post – scriem pentru alte site-uri? lăsăm pe alții să scrie pe blogul nostru? Răspunsul e bine să fie da și da, pentru că așa se încheagă comunitatea și creștem toți. Da, unii cititori ai tăi se vor transfera și altora, iar tu vei „fura” din ai lor … dar mentalitatea constructivă nu este „eu nu le fac reclamă lor” căci astăzi informația este disponibilă și oamenii o vor găsi. În schimb vor aprecia că o vor găsi la tine.

Cum faci marketing pentru blog:

  • cei 4 P ai marketingului – produs, piata, pret, publicitate = cei 4 C ai bloggingului continut (produs), comunitate (cine citește), constanță (cât de des), comunicare (cum ne promovăm).
  • conținut de calitate – scris bine, răspunde unei nevoi, creează emoție, folosește vizualuri, este citibil. Aici adaug intervenția Ralucăi, care a punctat bine căAnalytics Text a avea un conțunt de calitate = a răspunde nevoii grupului tău țintă. Și e normal ca, dacă scrii pentru „haoleu, mânca’ți’aș”, să nu scrii despre dezvoltare emoțională, ci poate despre bârfa de ultimă oră… Deci totu’i relativ, până la gramatică, zic.
  • web trafic
  • plan editorial – de când tot zic că fac … și am și început, dar am pierdut la perseverență …
  • publicitate – da, e în regulă să ne facem reclamă. Pfuai ce bine că a mai zis cineva asta. Eu chiar nu văd o problemă aici, decât dacă ne gândim la fabrici de like-uri pt facebook. Altfel, până la urma și blogul poate fi privit ca un business, nu? Iar asta nu înseamnă ca renunți la valori, la autenticitate, ci doar că folosești instrumentele pe care le ai pentru a ieși în față. Și e perfect în regulă.

 

 

Unde afli noutățile despre platformele de social media

(De ce? Pentru că atunci când ești printre early addopters, adicătelea cei care testează primii noutățile lansate de către platformele social media, vei fi promovat mai sus, întrucât și interesul lor este să crească numărul de utilizatori care folosesc respectiva trăsătură):

  • socialmediaexaminer.com
  • social times pe adweek.com.
  • socialmediatoday.com
  • hubspot.com

Și dacă tot ziceam să privim blogul ca pe un business, și atenție, că pentru mine asta nu înseamnă să vindem cu „scopul scuză miloacele”, de ce să nu gândim ca un antreprenor deștept?

  • investește în blog: promovare, cursuri, upgrade, evenimente, studii, neprevăzute, proofreading, foto, video de calitate, promovare.

Instrumente prietene:

  1. Snacktools – instrument online pentru creare deFree stock photo of person, apple, laptop, notebook bannere, vizualuri, bare de notificare.
  2. Instagramology – blog despre cum să folosești Instagram eficient.
  3. Buzzsumo – introduci cuvântul cheie și vezi cele mai shar
    uite articole în domeniu.
  4. Keyword planner de la Google – teoretic te ajută să vezi ce caută oamenii și ce rezultate ai avea conform anumitor cuvinte cheie. Practic eu din  ce am studiat pe acolo, pe limba română, mai greu cu statisticile. Mai studiez.
  5. Bit.ly, goo.gl – te ajută să scurtezi url-urile și să vezi statisticile de accesare pe fiecare.

Dacă aveți și voi idei, sfaturi, instrumente, ne-ar ajuta pe toți să le puneți în comentarii.

 

 

Acestea fiind zise, blogging plăcut!

Mulțumesc Parenting PR pentru organizarea evenimentului, sponsorului Skin Novels pentru încredere și subiectul frumos pe care l-au susținut!

13 comentarii

Lasă un răspuns către Instrumente de marketing în blogging la Digital Parents Talks, ediţia a V-a ⋆ Denisa Manica Anulează răspunsul