Cum slăbește un Revvoluționar?

Cheia slăbitului, așa cum am aflat acum 2 ani de la Valentin, stă în mâncare, mai mult decât în mișcare. Adică, poți slabi din alimentație, fără să faci sport, dar nu poți slăbi din sport, fără să ai grijă la alimentație. Atenție! Asta nu înseamnă să te înfometezi, sau să ții o dietă ultra-restrictivă!

Revvoluționarii mănâncă bine, diversificat, gustos și mult. Ba chiar unii se vaită că e prea multă mâncare în meniu. Nu e cazul meu 🙂 Când spun diversificat, spun că un meniu pe o săptămână a avut în el 60 de ingrediente, legume, fructe, lactate, carne, semințe, oleaginoase. Pare ușor complicat, dar nu este, pentru că o dată ce le ai în casă, este simplu să le folosești.  Pe lângă zecile de ingrediente, vine și un tabel de substituri de alte sute de ingrediente cu care poți înlocui diverse elemente din meniu, astfel încât să nu mănânci același meniu 4 săptămâni, sau să intri în panică atunci când nu ai un ingredient la îndemână. Mai mult, te poți baza oricând pe suportul online, prin comunitate, unde atât Tania cât și Valentin răspund prompt solicitărilor de tot felul: ce ulei folosim la gătit, pot înlocui supa cu rețeta x, etc. Mai mult, Vali ne oferă de multe ori rețete care ne satisfac și poftele, extra meniu, gen pofta de dulce…

Să vă dau câteva exemple de mic dejun super delicios:Fotografia postată de Echipa Revvolution.

  • Smoothie: 1 cana lapte vegetal, 2 linguri fulgi ovaz, 1 banana mica, scortisoara
  • 1-2 oua fierte+ 2-3 linguri ricotta+ ridichi, frunze de salata
  • 50gr somon afumat+ ridichi, castraveti,ardei gras+ 1 pahar iaurt de baut+ 1-2 Wasa

Și câteva pentru pofta de dulce, fără să ne înfigem în prima cofetărie, rețete de la Vali:

Fotografia postată de Valentin Vasile.

1 Banană vopsită cu iaurt grecesc tăvălităFotografia postată de Valentin Vasile. prin nuci și migdale tocate mărunt și stropită cu cacao amestecată cu puțina apă!

2 Prune deshidratate si afumate ușor le despicăm și le umplem cu nuca prăjită/coaptă. Punem un pic de vanilie în iaurt grecesc. Acoperim prunele cu iaurt și punem un praf de scorțișoară deasupra.

Pentru mai multe idei, urmărește-l pe Vali pe Facebook.

Acum Ridică-te, Inspiră adânc și Lasă prăjitura din mână!

Ce întrebări ar trebui să îți pui atunci când vrei să îți schimbi alimentația și simți că nu poți, via Tania, nutriționist Revvolution

  1. Care sunt obiceiurile alimentare nesănătoase care crezi ca stau în calea împrietenirii cu oglinda? Crezi că poți să faci ceva în privința asta?15978138_10209618711319258_89409762_n
  2. Ce ai mâncat astăzi? Poti să scrii asta pe o foaie? Nu uita de gustările de pe birou, poate bomboanele ciugulite de la colegi … sau din mâncarea rămasă de la copil … Tu știi tot ce ai mâncat?
  3. Ți-ai făcut proviziile pentru săptămâna viitoare? Ai mesele asigurate pentru următoarele 2-3 zile?
  4. Cum stai cu apa? Cât reprezintă din lichidele pe care tu le bei într-o săptămână: sucuri de fructe, ceaiuri și cafea îndulcită, alcool, băuturi carbogazoase?
  5. Care este relația ta cu făinoasele (biscuiți, covrigi, alte produse făinoase) și grăsimile (cașcaval, cremă de brânză, mezeluri)?.
  6. Cât ești dispus să înveți să-ți gătești singur mâncarea?– cel puțin 3-4 feluri.
  7. Cum arată o masă tipica dintr-o zi obișnuită? Ai posta poza într-o comunitate de slăbit?

Iar dacă îți plac cifrele, completează cu detalii tehnice: 

  1. Când te-ai cântărit ultima oară și câte kilograme ai?
  2. Știi de câte calorii are nevoie corpul tău pentru a funcționa într-o zi și cât mănânci tu de obicei?
  3. Știi câte calorii au plăcerile tale culinare și cât reprezintă asta în necesarul zilnic?

Recomandarea mea ca, atunci când simți că ai probleme legate de consecvența într-un stil de viață sănătos, să cauți și cauze emoționale, iar asta o poți face în primul rând tu cu tine, răspunzând la 2 întrebări, iar apoi poți merge la un terapeut care să te ajute. Pe mine m-a ajutat foarte tare discuția purtată cu Ilinca Vasile, psihoterapeut în program.

  • Ce nevoi satisfaci atunci când mănânci ceva ce ai vrea să nu mănânci?
  • Ce nevoi frustrezi atunci când mănânci acele lucruri?

De exemplu, dacă mănânci pentru apartenență, socializare, s-ar putea ca atunci când ieși în oraș cu prietenii să cedezi și să mănânci ca ei pizza, chiar dacă ignori astfel nevoia ta de a te menține în formă.

Un alt exercițiu tot de la Ilinca, este să analizezi relația ta cu mâncarea prin cercul conștientizării:

cerc

Atenție însă că, vorba Taniei, caloriile nu vin numai din mâncare, ci și din băuturi.

Și nu uita:

Fotografia postată de The Health Guide.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

SUS ↑

%d blogeri au apreciat asta: