O săptămână în Deltă -eu, copiii, soacra

Atenție articol lung cu multe fotografii!

Articolul acesta cred că l-aș putea extinde liniștită pe vreo 2-3 întrucât va conține informații despre locație, despre activități cu copii pentru multe ore în autocar, despre relația cu soacra și momente frumoase de conectare.

Mersul cu autocarul

Cam 6 ore la dus și cam 7 la întors, cu tot cu opriri. Aici eram în parcarea Lidl Tulcea, pauză de aerisire.

Când am plecat de acasă copiii au avut misiunea de a își împacheta rucsacii cu jucării, rucsaci pe care și-i cară fiecare. Și-au luat numai mașinuțe, care în autocar s-au plimbat pe jos, pe sus, pe geam, pe măsuță, pe scaun…pe mine…

Eu am luat extra plastilină, cărți de colorat și carioci. Plastilina ne-a dus o vreme lungă, tot alternând culori și forme – 1 copil = 1 culoare = 1 formă. Aveam câte 6, culori și forme, nu copii, și le-am dat acces pe rând din motive de spațiu și din dorința de a mai folosi plastilina pe viitor.

Am descoperit că nu e o idee bună să colorezi pe carte întrucât în mișcările autocarului nu sunt prietenoase cu liniile fine. Am renunțat la asta.

La întoarcere am fost inspirată și din parcarea autocarului am luat 2 pietre, numai bune de colorat. Au ținut copiii ocupați destul de mult, procedând la fel ca și cu plastilina, cu cariocile – fiecare lua câte una, o puna înapoi, lua alta etc. Așa nu am ajuns sa adun nici carioci și nici capace de sub scaune. Win-win!

Cariocile sunt kid friendly, se curăță de pe mâini și haine.

Deci activități de autocar:

1. mașinuțe (diverse: camioane, motocicleta, mașini de curse),
  2. plastilină,
  3. colorat – cărți, pietre,
  4. admirat mult în jur.

Da, poate fi atât de simplu, atunci când îi lași să împacheteze ei. De fiecare dată când vroiau o altă jucărie le aminteam că ei singur și-au împachetat bagajul, care este răspunderea lor.

Mersul cu barca

Ore și sute de km parcurși în barcă. Vă recomand să aveți la voi și haine mai groase, eventual impermeabile pentru stropiri accidentale.  Mara a dormit mult în barcă, Vlad a fost ca un girofar care a absorbit informație de peste tot.

Locația

Am stat la Gulliver Delta Resort, o locație  condusă de o familie frumoasă cu 3 copii și potrivită pentru familii care vor să zacă, fără internet (căci nu merge nici cel mobil, iar ei nu au wifi), fără telefon (căci în majoritatea încăperilor nu e semnal).

Există posibilitatea cazării în vile sau în hotel. Noi am stat într-un apartament living+dormitor într-o vilă. Dormitor mic cu 2 paturi de o persoană, living spațios cu o canapea extensibilă. Nu am măsurat paturile, dar cred că un adult înalt nu ar sta foarte comod acolo. Ar fi fost util un cuier, un al doilea scaun, un dulap în dormitor …dar ne-am descurcat.

Dotări: plase de țânțari la geamuri sunt, obloane bune pentru somnul de la prânz, curățenie medie, baie mare.piscină care se adâncește treptat până la 1.8m, masă ping pong, palete badminton, mic teren de fotbal, câteva locuri de pescuit, restaurant, leagăne, hamace.

Din nefericire  dacă vrei să te plimbi la pas, nu ai unde. Locația e micuță iar de acolo pleci numai cu barca … deci destul de izolat, turistul depinde numai de ce poate cumpăra acolo.

Noi cu all inclusive, nu am avut nevoie să cumpărăm mai lucru, câte o înghețată, o apă la plecare și excursiile. Nu ai cum să faci altceva decât ce se oferă la locație.

Mâncarea a fost foarte bună! În fiecare zi un fel de carne (pui, porc) preparat altfel, 2 garnituri (pilaf, păstăi, cartofi, fasole), salată și o ciorbă/supă. Separat masa de pește cu un fel de pește (grătar, prăjit, saramură), o ciorbă de pește, mămăligă și usturoi.

Nu mâncasem până acum ciorbă de pește, dar unde să încep mai bine ca aici? Copiii au mâncat continuu, iar eu m-am îndrăgostit de storceag. Atât de tare le-a plăcut celor mici că Vlad le-a scris la sfârșit un bilet, cu dedicație pentru „mâncarea bună”.

Ce nu mi-a plăcut a fost dezorganizarea de la transportul cu barca când am ajuns, când am plecat, la excursii, iar la final chiar erau să ne uite pe acolo. Nu ne-au uitat pe noi, dar au uitat pe alții până la urmă. În plus, atunci când sunt client recunosc că mă irită să îi aud că se ceartă (cine și câți ia în barcă, unii muncesc mai mult etc), bucătăria internă ar trebui să fie ținută între ei; la fel cum m-a deranjat maxim când barcagiul ne-a trântit în barcă la picioare o plasă de pește murdară și un mic pește viu, fix lângă Mara, care a început să urle instant. Deci, să dai 220 lei și să stai cu plasă udă murdară sub picioare, în timp ce nu poți ține ochii deschiși de curent, și te și stropește până la piele, la care adăgăm 2 copii mici … e BIG NO NO.

Excursiile se organizează când există grup, dacă există, planurile se schimbă de la o zi la alta fără înștiințare prealabilă.

Afară de aceste câteva momente, în rest angajații complexului au avut o atitudine frumoasă față de noi, care s-a îmbunătățit și mai mult după ajungerea proprietarilor în complex. Moment în care s-au simțit ameliorari și la masă – totul era plin, față de anterior când trebuia să îi rogi să mai aducă ceva ce se terminase. Aici m-am amuzat la ideea „când pisica nu-i acasă”…

Prețurile la excursiile opționale mi se par mari.

1. Sfântu Gheorghe – 220 lei/adult, care include doar transport cu barca. Apoi mai dai 3 lei/adult pe maxi taxi.
  2. Pădurea Letea  – 220 lei/adult, care include doar transport cu barca. Apoi mai dai 15 lei/adult pe căruță.
  3. Descoperă Delta 2h – 100 lei/adult. Teoretic mergeam să vedem nuferi și păsări, practic fiind organizată la apus, nuferii erau închiși, păsările la cuiburi, deci slab rău.

Legat de excursii partea proastă este că nu te informează nimeni de la început despre parcurs și alte cheltuieli. Noroc că aveam bani la noi, dar a fost un șoc când barcagiul ne-a zis că ne lasă la Sfântu și ne ia în 2h. … iar noi siderați că nu eram la plajă, așa cum trebuia să fim, am sărit cu întrebări „și noi încotro acum?” …

În ultima seară de sejur la locație se face foc de tabără. Foarte drăguță intenția, copiii erau încântați. Din nefericire se face focul și atât. Eu una am dansat o brașoveanca cu un alt turist, însă în rest nu s-a petrecut nimic. Oi fi eu obișnuită de prin locații de pe la munte, dar mi-ar fi plăcut să fie însoțit de un mizilic și o palincă, iar organizatorii să stea cu noi și poate să înceapă o atmosferă.

Bacșișul recomandat este de 10 lei/persoană pe noapte, așa cum ești informat în scrisoarea de bun venit, iar la ultima cină primești plicul ca la nuntă. Și-au meritat bănuții însă abordarea pe mine nu m-a încântat. Am mai fost la all inclusive și peste tot sunt borcane de tips, în care pui dacă-ți vine să o faci…

Acestea fiind zise, deși nu este perfectă, este o locație frumoasă, numai bună pentru o vacanță liniștită.

Mai jos despre 2 excursii – noi le-am făcut pe toate 3, altfel nu știu cum rezistam în același loc o săptămână … dar noi suntem oameni mai activi principial …

Din a 3a – Descoperă Delta – nu am mare lucru diferit să vă ofer, cum am spus mai sus, organizată la o oră nepotrivită, nu a fost foarte spectaculoasă.

Ieșirea la mare și Sfântu Gheorghe

De departe cea mai frumoasă ieșire, excursia la Sfântu Gheorghe. Cost 220 lei de adult, copiii nu au plătit, sanviș și apă incluse din meniul all inclusive. Din nefericire, proasta organizare la fața locului pe noi ne-a cam lăsat nemâncați. Cu barca în jur de 4 ore, a fost distractiv la început, pe final însă am ajuns înapoi chiauni – am fost așezați în spate cu justificarea că suntem ușori, iar în spate curentul și stropii peste oboseala ne-au pus capac din a doua zi.

Aici nu am foarte multe poze … ieșirea în mare e superbă, dar fotografiile nu pot cuprinde imensitatea, plaja din Sfântu, frumoasă, sălbatică. Am ajuns acolo cu un maxi taxi vai și amar de el, cu 3 lei de adult.

E de revenit și văzut mai mult aici, deși senzația de intrare în apă prin mâl e cam dubioasă…

Pădurea Letea și copacul de 500 de ani

Cu căruța prin pădure – Letea

După (încă) un drum cu barca, am luat al doilea mijloc de transport, căruța, care ne-a dus la pădurea Letea. Copiii în extaz!

Pădurea Letea ( 2825 ha ) este situată în partea de nord a Deltei, la est de comuna C.A.Rosetti. Zona strict protejată cuprinde doar o parte din suprafața totală a pădurii, parte ce a fost pusă sub ocrotire încă din anul 1930 și devenită rezervație naturală începând cu 1938. Pădurea s-a dezvoltat sub forma unor fâșii late (“hasmacuri”) în spațiile dintre dunele de nisip și este formată din stejar de luncă, stejar brumăriu, plop alb, frasin de luncă, tei alb.” (Info-Delta)

Nu, nu am văzut caii – înțeleg că mai sunt cam 1000, dar am văzut dunele de nisip, iar ghidul local ne-a povestit despre cum s-a format pădurea și ne-a plimbat prin ea, iar acum sunt fană. Fiind rezervație naturală nimeni nu are voie să taie, iar copacii uscați cad singuri și devin pământ pentru noi copaci … o pădure cu viață proprie, fără intervenția omului = LOVE.

Culorile deltei

Imaginile spun tot…

Distracție în Deltă

Țânțarii Deltei

Mulți, mari, ciupesc al dracu’ de rău, de dimineață până noaptea, chiar prin haine, însă le-a picat prost Autanul. Așadar Autan-izați pe toate zonele expuse, dar și pe haine, am avut curaj chiar să stăm și noapte afară, în siguranță. A se citi că am încercat anterior brățări, uleiuri și alte miresme, toate naturale și nimic nu a funcționat, deci de această dată m-am înarmat cu toate chimicalele (Raid și Autan) și am purces în aventură. Ținând cont că nu stau zilnic în raid și autan, câteva zile chiar nu au avut nimic.

Copiii mei – copiii grupului

Copiii mei au stat mai mult cu alții decât cu noi. Am plecat cu un grup de oameni cu autocarul iar acest grup i-a adoptat și parcă eram toți acolo o mare familie de părinți, copii, nepoți, bunici. Au vorbit, au povestit, au salutat, au urat, s-au jucat, au stat în brațe, au ținut de mână, și-au făcut prieteni, au îndrăgit fiecare om …

Cu soacra în vacanță

Culmea la ceea ce ar părea cel mai fierbinte subiect al vacanței, nu prea am de comentat. Am profitat de timp și de lipsa de rețea (căci eu mersesem cu ideea că mai și lucrez pe acolo) și povestit mult și multe, din viața noastră, despre noi, am putut discuta liniștit, senin chiar subiecte mai sensibile și am și limpezit câteva ape. După experiența asta chiar îi spuneam că orice relație noră-soacră ar trebui să înceapă cu o vacanță!  Mulțumesc Marinela pentru că ne-ai însoțit!

Ce mai! Ne-am îndrăgostit de Deltă!

Și mai mult ne-am îndrăgostit de aventură, de cort, de plimbare, de schimbare, iar eu mă minunez (și nu numai eu) de cât de mult au crescut copiii mei în toate aceste plimbări.