Temele ca binecuvântare

Atitudinea mea raportată la teme a trecut de la anti-teme anul trecut, la numai-la-necesitate anul acesta și la pro-teme după argumentele Oanei Moraru. Acel anti se datora exclusiv părinților care se vaită de teme multe, de presiunea lor, de faptul că aceste teme creează tensiune suplimentară în familie. De altfel mie îmi plăceau temele 🙂

Susțin în continuare că ele trebuie să fie relevante și provocatoare și cu atenție dozate, astfel încât copilului să îi rămână și timp liber, totuși înțeleg în sfârșit utilitatea lor și cum ne pot fi de folos tuturor.

La școală majoritatea învățătorilor nu au timp să evalueze zilnic fiecare copil, în mod independent, și chiar și așa nu au timp copiii să lucreze independent, în ritmul lor. La școală se lucrează cu grupul, sub presiunea timpului și a grupului. 

Temele trebuie realizate acasă, în liniște, în ritmul copilului, fără distragerile și presiunea socială. Ele dezvoltă deprinderi de lucru independent și te ajută să vezi capacitatea copilului pe parcursului anului școlar, în loc de a afla abia la test. În plus te ajută să vezi eventualele lacune, înainte ca ele să influențeze viitoare deprinderi.

O71VEH0.jpg

Ce pot face dascălii?

Pentru ca temele să fie utile, ele trebuie să fie relevante, provocatoare și dozate.

Învățătorul poate să facă un management al timpului și al resurselor cu copiii, din clasă. „Între orele 15-16 te așezi la masă, pui ceasul să sune și faci temele. Dupa 30 minute notezi cât ai făcut din temă„. Învățătorul poate să calibreze temele în funcție de acest feedback dar poate și să descopere ritmul individual al copiilor. 

O altă metodă pentru momentul când temele sunt pentru o perioadă mai lungă de timp, și deci sunt mai mari, constă în programarea lor, ajutând copiii și părinții să nu mai intre în panică pentru că au 100 de probleme. „Luni de la pagina x la y, marți … „.

Ce pot face părinții?

În primul rând nu încuraja copiii să contesteCreate structure in the chaos of back-to-school season with this easy after school routine clock.  The clock is color-coded so that kids can easily follow For Home: și să sară peste teme. Atunci când ceva ți se pare disproporționat este mai util să vorbești cu dascălul direct.

Apoi ajutați-i să gestioneze timpul, de exemplu împărțindu-i timpul pe ceas în timp pentru tine, joacă, teme, timp special etc.

Sau chiar realizând un orar al săptămânii, care îi ajută pe copii să se organizeze și să se seteze mental pentru ceea ce va urma.

Nu îl băga în teme, cum a intrat pe ușă. Întâi umple-i rezervorul de energie și apoi facem teme.

Spațiază temele. Dacă ai un copil dinamic, faceți temele pe bucăți. 10-20 minute, apoi altă activitate, apoi ne întoarcem 10-20 minute etc. Pune ceasul să sune, nu îl păcăli.

Așadar, hai să nu mai fim ANTI, ci să vedem și ce este bun la școală, la învățător.

Mulțumesc dragă Oana!

Susțin învățătoarea copilului meu!

8 comentarii

    • Mulțumesc. Eu mă speriasem de ideea pe care o tot primeam ca sunt toți nebuni si dau teme multe . Am început trezirea când am dat cu nasul de ei si am aflat ca tot părinții cer …. si acum Oana mi.a pus punctul pe i 🙂

      Apreciază

  1. Din articol inteleg: scoala romaneasca este depasita de situatie, alternativa este: homeschooling (pentru ca daca un parinte sta 3-4 ore sa faca teme cu un copil, este homeschooling deja).

    Apreciat de 1 persoană

    • Mulțumesc. Nu am zis sa stea 3-4h si nici ca e răspunderea lui. Temele sunt răspunderea copilului. In plus am zis ca trebuie bine dozate …3-4h de teme mi se pare imens, mai ales la ăștia mici de care vorbeam.

      Apreciat de 1 persoană

  2. Si eu am fost mereu pro teme. Si ma bucur ca se mai promoveaza si acest aspect.
    Cel mai mult ma bucura faptul ca si Amelia constientizeaza necesitatea temelor. Mai ales incepand cu clasa a V-a, unde ritmul scolar s-a accelerat foarte mult. Daca nu ar fi lucrat si acasa, nu ar fi reusit sa sedimenteze totul.
    Bineinteles, dozate si realizate pe etape, astfel incat sa nu il copleseasca total.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Problema este ca majoritatea părinților lucrează pana la 6, și rămâne varianta temelie la ora 7 seara, când copilul este deja obosit și nu mai învață nimic din teme, ba le percepe ca pe o corvoada. Pana la urma tot afterschool sau o bunică învățătoare sau priceputa le trebuie. Principiul Oanei e Ok, dar este al naibii de greu de pus în practică.

    Apreciază

    • Sunt convinsă că nu e usor. Cred ca daca copiii ar intelege ca temele sunt răspunderea lor ar fi mai simplu. Sa le faca pana vii tu iar apoi doar sa verificați . .. Nu crezi?

      Apreciază

Lasă un răspuns